Skip to content

EPIFORMA – A CONCEPTUAL REPRESENTATION OF TIME

“Usiamo il design come un metodo per costruire esperienze coinvolgenti. Il nostro lavoro si sforza di dare forma al significato e suscitare curiosità ed emozione.”

-Epiforma


“We use design as a method to build engaging experiences. Our work strives to give form to meaning and arouse curiosity and emotion.”

-Epiforma

Meanwhile Curiosities, 2014
Meanwhile Curiosities, 2014
Meanwhile Curiosities, 2014
Meanwhile Curiosities, 2014
Meanwhile Curiosities, 2014
Meanwhile Curiosities, 2014

 

Epiforma è uno studio di progettazione multidisciplinare fondato da Felipe Ferreira e Francisco Ribeiro a Porto, in Portogallo.

Il progetto di Epiforma Meanwhile Curiosities nasce nel 2014 come rappresentazione concettuale del tempo. Mixando colori vivaci e materiali di alta qualità del tutto inaspettati, unendo l’esplorazione di nuove forme, Epiforma ha creato oggetti che tentano di sfidare la concezione del tempo e la relazione che le persone stabiliscono con gli oggetti di uso comune tramite il tempo. Nel progetto viene trasformata in pezzi di desing giocosi e divertenti quella che è in realtà una collezione di mobili e oggetti funzionali.

Tutti i pezzi della collezione sono realizzati a mano da artigiani portoghesi selezionati attentamente, e la maggior parte degli oggetti è disponibile in diverse combinazioni di colori.


Epiforma is a multidisciplinary design studio founded by Felipe Ferreira and Francisco Ribeiro in Porto, Portugal.

The Epiforma’s desing Meanwhile Curiosities born in 2014 as a conceptual representation of time. Mixing totally unexpected bright colors and high quality materials, combining the exploration of new forms, Epiforma has created objects that attempt to challenge the conception of time and the relationship that people establish with everyday objects through time. In the project it is transformed into pieces of desing playful and fun the one that is actually a collection of furniture and functional objects.

All pieces in the collection are handmade by Portuguese craftsmen carefully selected, and most of the objects is available in different color combinations.

Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014
Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014
Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014
Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014
Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014
Binary vase and candle holder, Meanwhile Curiosities, 2014

Ispirata alla forma di una clessidra, Binary vase and candle holder è un pezzo meditativo e funzionale, che abbraccia il tempo come materia effimera. Modellabile e flessibile, Binary è stato progettato per permettere alle persone di godere del tempo con varie funzionalità, e poiché l’opera è una combinazione di blocchi giocosi, invita l’utente a interagire con esso e consentendo interpretazioni personali.


Inspired by the shape of an hourglass, Binary vase and candle holder is a meditative and functional piece, embracing the time as ephemeral matter. Moldable and flexible, Binary was designed to allow people to enjoy time with features, and because the work is a combination of playful blocks, inviting the user to interact with it and allowing personal interpretations.

Dotless Domino, Meanwhile Curiosities, 2014
Dotless Domino, Meanwhile Curiosities, 2014
Epiforma - Magnetica, Meanwhile Curiosities, 2014
Magnetica, Meanwhile Curiosities, 2014

Dotless Domino è un’interpretazione grafica di un domino, con lo scopo di rafforzare l’esperienza visiva e tattile del gioco: blocchi di legno con combinazioni divertenti di colori e texture al posto dei puntini tipici.

Magnetica è un contenitore progettato per mantenere i segreti. Un oggetto ambiguo che ha tre chiare interferenze nella struttura aventi collegamenti magnetici invisibili al loro interno, che non possono quindi essere aperte con le mani ma solo con una chiave magnetica: creano così situazioni di stupore e  giocosità.


Dotless Domino is a graphic interpretation of a domino, with the aim of strengthening the visual and tactile experience of the game: wooden blocks with fun combinations of colors and textures instead of the typical dots.

Magnetica is a container designed to keep the secrets. An ambiguous object that has three clear interference in the structure with invisible magnetic connections within them, they cannot be open with your hands but only with a magnetic key: this creates situations of wonder and playfulness.

Epiforma - Stackable Desktop, Meanwhile Curiosities, 2014
Stackable Desktop, Meanwhile Curiosities, 2014
Epiforma - Stackable Beauty, Meanwhile Curiosities, 2014
Stackable Beauty, Meanwhile Curiosities, 2014
Epiforma - Manoeuvre sideboard, Meanwhile Curiosities, 2014
Manoeuvre sideboard, Meanwhile Curiosities, 2014

 

Stackable è un microsistema modulare composto da differenti oggetti che funzionano a incastro. Personalizzabile e innovativo, l’organizzazione del sistema è lasciata all’utente, che può creare una personale soluzione in risposta alle proprie necessità o esigenze estetiche. Stackable Desktop comprende un orologio, un cubo magnetico e un contenitore. Stackable Beauty, invece, comprende un contenitore, uno specchio e una ampolla per profumo.

Infine Manoeuvre è un mobile di arredo che esplora l’idea della credenza come un oggetto che permette alle persone di interpretare di volta in volta il proprio spazio in modalità differenti.


Stackable is a  modular microsystem composed of different objects that work interlocking. Customizable and innovative, the organization of the system lies with the user, which can create a solution staff in response to their needs and aesthetic requirements. Stackable Desktop includes a clock, a magnetic cube and a container. Stackable Beauty, instead, comprises a container, a mirror and an ampoule for perfume.

Finally Manoeuvre is a mobile furniture that explores the idea of belief as an object that allows people to play from time to time their own space in different ways.

More info and foto credits on: EpiformaOfficialSite